Εποπτευόμενη αυτονομία

Τι:

Δεν κάνουμε τις εργασίες του παιδιού μας, αλλά δηλώνουμε διαθέσιμοι να το βοηθήσουμε, αν χρειαστεί.

Γιατί:  

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος χειρισμού της μελέτης του παιδιού της σχολικής ηλικίας είναι η λεγόμενη "εποπτευόμενη αυτονομία". Εκείνο που χρειάζονται τα παιδιά είναι να αισθάνονται ότι ο γονιός τους είναι διαθέσιμος σε περίπτωση που χρειαστούν τη βοήθειά του. Κάνοντας εμείς τις εργασίες τους τα παιδιά εθίζονται στην εξωσχολική βοήθεια η οποία κάποια στιγμή αναγκαστικά μετασχηματίζεται σε φροντιστηριακή βοήθεια.

Πως:  
  • Δηλώνουμε διαθέσιμοι να βοηθήσουμε, αλλά αφήνουμε τον πρώτο ρόλο στο παιδί. Ειδικότερα, στην Α' Δημοτικού, καθόμαστε δίπλα του και του εξηγούμε τι πρέπει να κάνει. Του λέμε ότι θα επιστρέψουμε (καθορίζουμε το χρόνο) για να δούμε αν το έχει κάνει σωστά.
  • Δε διαβάζουμε το παρακάτω μάθημα για να μη χαλάσουμε ένα από τα βασικότερα κίνητρα μάθησης, το στοιχείο της έκπληξης.
  • Δε διορθώνουμε τα λάθη του παιδιού. Τα λάθη είναι αποδεκτά και μέσα από τα λάθη μας μαθαίνουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να πούμε στο παιδί ότι έχουμε δει κάποιο λάθος σε συγκεκριμένο κομμάτι της άσκησης, ώστε αν μπορεί να το εντοπίσει και να το διορθώσει, διαφορετικά το αφήνουμε ως έχει για να το διορθώσει η δασκάλα.
  • Δε σβήνουμε τις εργασίες του παιδιού, επειδή δε μας αρέσουν τα γράμματά του.
Browse top selling WordPress Themes & Templates on ThemeForest. This list updates every week with the top selling and best WordPress Themes www.bigtheme.net/wordpress/themeforest

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, αποδέχεστε τη χρήση cookies. Μάθετε περισσότερα...